Transactionele communicatie

Veilig financiële of administratieve informatie delen met je klanten? Ontdek de fysieke en digitale mogelijkheden.

Home > Wat we doen > Omnichannel communicatie > Transactionele communicatie
Transactionele communicatie moet vooral duidelijk zijn. Het gaat vaak om feitelijke informatie zoals financiële of administratieve informatie. De documentstromen in deze communicatieprocessen zijn vaak complex, met verschillende outputkanalen en stromingen. Daarbij heeft iedere klant zijn eigen voorkeur van kanaal, online of fysieke post. Wij helpen je communiceren via het voorkeurskanaal van je klanten. Wij printen en verzenden zowel online als digitaal vanuit één locatie. Zo zijn we heel flexibel in de communicatie naar je klant toe. Zo verbetert de klantbeleving, terwijl je totale kosten (TCO) afnemen en je time-to-market versnelt.

Wat is transactionele communicatie?

Transactionele communicatie of transactiecommunicatie verwijst naar alle financiële of administratieve informatie die bedrijven en instanties uitwisselen met hun klanten. Dit kan zowel fysieke post zijn als digitale communicatie. Denk aan documenten als pensioenoverzichten, polissen, contracten, facturen, verzekeringspapieren en afschriften. Maar ook processen daaromheen, zoals informatie over betalingen en ondertekeningen.

De verwachting van de klant

De verwachting van de klant verandert. Voorheen ging dit soort informatie voornamelijk via fysieke post. Tegenwoordig verloopt een groot deel van transactionele communicatie via online kanalen. De volumes van fysieke post dalen dus, waardoor het minder interessant wordt voor organisaties om dit nog intern op eigen printafdelingen te verwerken. Een goed alternatief is om de transactionele communicatie uit te besteden. Hierbij kan de overgang naar digitaal worden ingezet, maar ook nog fysiek waar dit nodig of gevraagd is wordt door de klant of simpelweg meer impact heeft. Dit vraagt om een optimale integratie van alle fysieke en digitale communicatiestromen. Wij helpen je hierbij en bieden jou de communicatie zoals jouw klant dat wenst: fysieke transactiemail, digitaal of beide.

Efficiënt en veilig communiceren

Veilig transactionele communicatie vraagt om veel kennis en capaciteit. De technologische ontwikkelingen en communicatiemogelijkheden rond de digitale transformatie veranderen in een hoog tempo. Veel bedrijven en organisaties lopen met het vraagstuk hoe ze alle (vaak privacygevoelige) informatie zo efficiënt, veilig en laagdrempelig mogelijk met de klant kunnen communiceren. Ze willen graag digitaal kunnen communiceren, ook de fysieke alternatieven borgen. Als organisatie heb je de zorgplicht om al je klanten te informeren, bij voorkeur via het voorkeurskanaal van je klant. We helpen je hier graag bij met onze omnichannel oplossingen.

Voordelen

Gepersonaliseerde communicatie

Je klant verwacht dat je digitaal bereikbaar bent, maar ook fysiek als dat even beter uitkomt. Vanuit ons platform communiceer je via het kanaal waarop je klant zich bevindt. De variabelen zijn onbeperkt en flexibel aanpasbaar.

Voordelig

Door te digitaliseren bespaar je kosten op drukwerk en portikosten. Maar ook een hybride oplossing van fysiek én digitaal levert besparingen op.

Betrouwbaar

Ook privacygevoelige informatie kun je veilig versturen via digitale kanalen.

Snelheid

De informatie is vooral bij digitale communicatie snel beschikbaar voor de klant.

Hoge klantbeleving, lage kosten

Als je je klanten benadert via hun voorkeurskanaal, voelen ze zich gehoord en gewaardeerd. Het resultaat? Meer klantbeleving tegen lagere kosten.

Onze aanpak

Pondres biedt omnichannel klantcommunicatie vanuit het Omniaplatform: ons generieke en modulaire Customer Communication Management-platform. Op basis van jouw wensen stellen we modules samen, van datamanagement tot documentcompositie, van processing tot distributie via diverse fysieke en digitale kanalen. Alle modules zijn op maat te configureren in design en content. Zo zorg je voor relevante communicatie op het juiste moment en via het meest geschikte format en kanaal - zonder de ballast maatwerk. 

 

Onze modules kun je los inzetten, maar ook combineren met andere systeem-geïntegreerde communicatieoplossingen. Denk hierbij aan een digitale kluis of handtekening, of juist fysieke communicatiemiddelen zoals transactiemailJij bepaalt bovendien de aanlevering en verwerking: je kunt het document vanuit je eigen backendsysteem aanleveren of de documentopmaak geautomatiseerd op basis van gepersonaliseerde data op het Omniaplatform laten verzorgen. We kijken graag samen met jou wat het beste werkt voor jouw bedrijf. 

Profiteer van onze ervaring

Pondres heeft een jarenlange trackrecord op het gebied van (digitale) datagedreven klantcommunicatie en kan grote hoeveelheden data verwerken tot gepersonaliseerde uitingen. Vanuit deze ervaring helpen wij je naar klantvriendelijke, efficiënte en veilige omnichannel communicatie. De digitale klantverwachting staat voorop, maar we verzorgen ook jouw afnemende printvolumes voor je. Daarbij blijf je dankzij onze sterke porti-contracten profiteren van goedkope verzending, ook bij kleinere aantallen.

 

Wij helpen je met je transactionele documentlogistiek vanuit de behoefte van jouw klant en zorgen ervoor dat je hem benadert via het kanaal waar hij (op dat moment) bereikbaar is. Zo weet je zeker dat je boodschap aankomt conform wetgeving en zorgplicht, en verbeter je de klantbeleving.

Neem contact op

Wil je weten hoe wij jouw klantcommunicatie naar een hoger niveau kunnen tillen? Neem gerust contact met ons op via info@pondres.nl of bel +31 88 949 41 00. Wij helpen je graag!

Ludo Verhiel
Business Consultant
Neem contact op
A4 brief dubbelzijdig full-colour geprint
Top arrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram