Bijdragen aan een betere wereld én jezelf blijven onderscheiden? Bij het kiezen van een verzendverpakking kun je beide doen, door je magazines, brochures en catalogi te versturen in paper wrap. Steeds meer Pondres-klanten maken gebruik van deze recyclebare, opvallende manier van verpakken. In dit blog vertelt onze expert Joost Eilers je alles over paper wrap.
Paper wrap is een duurzaam alternatief voor sealfolie, doordat in Nederland het grootste deel van het papier wordt gerecycled. Bij Pondres zijn we er extra scherp op dat onze paper wrap de omgeving niet schaadt. Dat tonen we aan met ons FSC-certificaat. Het internationaal erkende FSC-keurmerk geeft aan dat onze papieren producten afkomstig zijn uit duurzaam beheerde bossen. Kortom, door gebruik te maken van onze paper wrap maak je het duurzaamheidsbeleid van je organisatie tastbaar, ook voor je klanten.
Met paper wrap geef je jouw mailpack een unieke uitstraling, waarmee je de ontvanger verrast én extra communicatiemogelijkheden hebt. Of je nu magazines, verschillende folders, brochures of catalogi wilt verpakken: zolang het drukwerk niet groter is dan A4-formaat, kun je het paper wrappen en laten opvallen.
Welke mogelijkheden je hebt om jouw paper wrap eruit te laten springen? We nemen een aantal opties met je door.
Kies een type paper wrap dat jouw direct mail eer aandoet. Van volledig bedrukt papier met een opvallend design, tot aan chique, semitransparant papier waarmee de inhoud van de verpakking zichtbaar blijft. De keuze is aan jou.
Meer lezen over de productiemogelijkheden die we bij Pondres bieden voor paper wrap? Bekijk onze speciale paper wrap-pagina!
Doordat we bij Pondres in-house rotatief printen kunnen we kleurrijke en opvallende designs vormgeven die de aandacht van de ontvanger trekken zodra de mailing op de deurmat ploft. Gaat de paper wrap in productie, dan plaatsen we de NAW-gegevens en port betaald-aanduiding precies volgens de richtlijnen van de postverzender op de paper wrap. Zo zorgen we ervoor dat jouw mailing op de juiste deurmat belandt.
Paper wrap biedt diverse personalisatiemogelijkheden. Zo kun je de opdruk van de paper wrap afstemmen op de individuele ontvanger. De tekst “Hé Piet!” zal bijvoorbeeld meteen de aandacht van ontvanger Piet trekken.
En daar houdt het niet op. Voeg een ‘insert’ (extra flyer, kaartje of brief) toe die helemaal is afgestemd op de specifieke ontvanger. Een extra, persoonlijk bericht dat inspeelt op de fase in de customer journey waarin de ontvanger zich bevindt. Denk aan een kortingscode voor trouwe abonnees of klanten. Of een bericht dat proefabonnees motiveert om over te gaan op een vast abonnement. Met zo’n ultrapersoonlijk mailpack, pak je jouw ontvangers helemaal in.
Kortom, met een opvallende paper wrap verklein je de kans dat je direct mail opgaat in de massa, op de stapel belandt en niet gelezen wordt. Dus waar wacht je nog op? Val op en verbaas met paper wrap.