Hearst is een van de grootste tijdschriftuitgevers van de wereld. Met meer dan 300 verschillende magazines in 100 landen, waarvan al 21 in Nederland, weten ze lezers te boeien en te binden. Bij Hearst draait alles om een excellente customer journey: persoonlijke communicatie, afgestemd op de behoeften van de individuele abonnee. Een visie die Pondres deelt én mogelijk maakt – een ideaal partnership dus.
Het primaire doel van Hearst is om haar magazines met een persoonlijke brief tijdig en correct naar de abonnees te verzenden. Geen probleem voor Pondres: wij ontvangen de magazines, data en opmaakbestanden, en zorgen dat de juiste documenten bij het juiste tijdschrift worden gevoegd en tijdig worden verzonden naar de abonnees. Maar met 980 briefvariaties is het wel een enigszins onoverzichtelijk proces. Kan dat niet anders?
Jazeker! In een grondige optimalisatieslag hebben we de 980 briefvariaties teruggebracht naar ongeveer 200, zonder afbreuk te doen aan de persoonlijke benadering. Dit levert meer overzicht en een betere doorstroom in het gehele proces op.
Het resultaatHoe kunnen we de beste customer journey realiseren voor Hearst-abonnees? Met een applicatie maken wij het mogelijk om automatisch variabele communicatie toe te voegen. Zo ontvangt elke abonnee, afhankelijk van zijn fase in de klantreis, de juiste persoonlijke communicatie.
En de volgende stap voor Hearst en Pondres? Op dit moment worden gesprekken gevoerd over hoe omnichannel mogelijkheden binnen Pondres kunnen leiden tot optimalisaties voor Hearst en worden productietechnische innovaties in samenspraak onderzocht.
Blijven innoveren in klantcommunicatie voor onze klanten, daar krijgen we energie van. En daar blijven we ons dan ook voor inzetten!
Wil je weten hoe wij jouw klantcommunicatie naar een hoger niveau kunnen tillen? Neem gerust contact met ons op via info@pondres.nl of bel +31 88 949 41 00. Wij helpen je graag!