OMNIA, de verborgen parel van Pondres

Bij Pondres werken we met een club enthousiaste professionals elke dag met veel plezier aan de klantbeleving van jouw klant. Die beleving zie je terug in de gepersonaliseerde pakketjes, brieven, brochures en e-mails die we namens jou versturen. Om zelf de regie te behouden over je klantcommunicatie, kun je als Pondres-klant gebruikmaken van ons innovatieve CCM-platform OMNIA.

Het begint met de klantreis

Jij hebt een boodschap voor je klant; dit kan een wervende boodschap, een boodschap van administratieve aard of misschien wel een notificatie of herinnering zijn. Om overzicht te creëren in al deze boodschappen breng je de klantreis van jouw klant in kaart in de zogeheten Customer Journey.

Stel jezelf bij het in kaart brengen van de Customer Journey de volgende vragen:
  • Welke klantgroepen (persona’s) onderscheid ik?
  • Welke contactmomenten heb ik met de verschillende persona’s? En via welke kanalen?
  • Welke belevenis heeft mijn klant bij elk contactmoment? Positief, negatief of neutraal?
  • Wat betekent dit voor mijn omzet en marge?
  • Moeten er meer of minder contactmomenten met mijn klant zijn?
Na het in kaart brengen van de klantreis van jouw klant in de Customer Journey, heb je het ontwerp klaar voor de inrichting of optimalisatie van jouw klantcommunicatie.

 

Gebruik alle relevante data

Je hebt een centraal systeem, wellicht aangevuld met extra informatiebronnen, waar al je klantdata in is opgeslagen. Goed ontsloten klantdata is randvoorwaardelijk voor een geslaagde klantreis. Naast het feit dat alle klantgegevens moeten kloppen, is het zaak de contactvoorkeuren van jouw individuele klant en de feedback van elk contactmoment in beeld te hebben. Al die relevante data die samenkomen, dragen bij aan een maximale ondersteuning van de klantreis van jouw klant. Dus bepaal samen met je IT-expert welke data beschikbaar zijn en hoe deze ontsloten kunnen worden. Dit klinkt complex, maar is het zeker niet. Heb je de relevante data in kaart en weet je hoe deze te ontsluiten? Dan heb je de randvoorwaarden ingevuld voor een geslaagde inrichting van je klantcommunicatie.

 

Klantcommunicatie in uitvoer

Met een uitgewerkte Customer Journey en de relevante data inzichtelijk, heb je alle kaarten in de hand om je klantcommunicatie succesvol tot uitvoer te brengen. Maar ik hoor je denken: hoe gaan we dit allemaal doen? Welke kanalen zet ik in? Wie verzorgt de opmaak? Hoe zorg ik voor een consistente uitstraling? Hoe regel ik dat het allemaal goed gaat en goed blijft gaan? Hoe houd ik een centraal klantbeeld? Hoe werkt dit samen met mijn systemen? Hoe behoud ik de regie? En is het allemaal veilig? 

Grote kans dat je een groot en niet haalbaar project voor ogen hebt. Dat is gelukkig niet het geval, want nu komen we dan eindelijk toe aan de verborgen parel van Pondres: OMNIA.

 

OMNIA, ons innovatieve platform

Met OMNIA heeft Pondres een innovatief, generiek platform ontwikkeld, waarmee complexe klantprocessen op een eenvoudige en eenduidige manier in te richten en te beheren zijn. Zo wordt klantcommunicatie eenvoudig en overzichtelijk voor jou.

 

Actuele communicatiekanalen

Met OMNIA heb je de beschikking over alle actuele communicatiekanalen. Het platform biedt een ecosysteem van functionaliteiten en communicatiekanalen. Dit ecosysteem blijft zich continu vernieuwen en uitbreiden. Heb je eigen specifieke communicatiekanalen of een eigen serviceprovider die je wilt blijven gebruiken? Geen probleem, dan voegen we deze graag toe.

 

Eenduidige boodschap

OMNIA bewaakt je huisstijl, zodat je onafhankelijk van het kanaal een eenduidige boodschap communiceert. De opmaak neem je in eigen hand of laat je over aan de experts van Pondres. OMNIA bepaalt met behulp van dynamische business rules via welk kanaal welke boodschap wordt verstuurd, zonder complexe inrichtingen of uren van jouw IT-afdeling.
 Daarnaast zorgt OMNIA voor een gedetailleerde audit trail van elk communicatiemoment, zodat je elke klantreis inzichtelijk hebt en hier direct op kunt inspringen.

Klantreis in kaart

OMNIA maakt de uitvoer van complexe klantcommunicatie eenvoudig. Je wordt ontzorgt in de dagdagelijkse uitvoer en aanpassingen in de klantreis zijn snel doorgevoerd.
 Pondres helpt je graag met het in kaart brengen van de klantreis van jouw klant, zodat je kunt beginnen met het vereenvoudigen van je klantcommunicatie. Nieuwsgierig? Neem dan contact met me op via bert.alblas@pondres.nl of bel mij via 06 - 51 82 77 75, dan gaan we samen om tafel.
Bert Alblas
CIO
Bekijk LinkedIn
Top
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram