Pensioenverzekeraars zijn wettelijk verplicht deelnemers die pensioenpremie betalen jaarlijks een Uniform Pensioen Overzicht te sturen. Dit gebeurde altijd via de post, maar de laatste jaren wordt het steeds meer (ook) digitaal verzonden. Vandaar dat ook Achmea zich richt op de digitalisering van haar documentstromen. Vooral het interactieve, gelaagde UPO maakt het voor deelnemers eenvoudiger de vaak complexe informatie te begrijpen.
Koen Vaassen, projectmanager bij Achmea Pensioen & Leven licht toe: “Het digitale UPO past helemaal in het streven van Achmea om het pensioenbewustzijn van de deelnemers te vergroten … Daarom willen wij onze verzekerden kunnen laten kiezen hoe zij de informatie willen ontvangen.”
Pondres ondersteunt Achmea Pensioen Services met de productie en verzending van digitale UPO's:
1. Deelnemers ontvangen een persoonlijke kaart met de vraag of ze hun UPO voortaan digitaal willen krijgen
2. Zo ja, dan geven zij dit door via een webportal
3. Via e-mail bevestigen deelnemers vervolgens hun keuze
4. Vanaf dit moment wordt het UPO naar het opgegeven e-mailadres toegestuurd
5. Hierbij wordt rekening gehouden met de strenge security-eisen: de webinterface en e-mails voldoen aan een gepatenteerde beveiligingstechnologie.
Wil je meer weten over onze digitale documentoplossingen of de mogelijkheden van een dynamisch UPO? Of over de digitale documentstromen die wij in goede banen geleid hebben voor Achmea WIA, en de voordelen van deze digitale transitie voor de pensioenuitvoerder en haar deelnemers? Neem gerust even contact op met Wouter de Regt via wouter.de.regt@pondres.nl of +31 88 949 41 73.
Wil je weten hoe wij jouw klantcommunicatie naar een hoger niveau kunnen tillen? Neem gerust contact met ons op via info@pondres.nl of bel +31 88 949 41 00. Wij helpen je graag!