Direct mail maakt de marketingmix van Upstairs Traprenovatie compleet

Een trap voor het leven, Upstairs Renovatie zorgt ervoor. Een partnership voor het leven is waar Pondres op inzet. Afgelopen jaar vonden de twee partijen elkaar. De eerste stappen werden gezet in de vorm van een reeks direct mailings. Head of Marketing Janske Michiels van Upstairs: “Pondres kan mee in het hoge tempo waarin wij werken en schakelen.”

Direct mail-campagnes op maat

Denk je aan een traprenovatie, dan denk je aan Upstairs. Niet vreemd, want het merk levert topkwaliteit én benut de kracht van de volledige marketingmix. Dat vraagt om een scherpe marketingvisie en om continu bijsturen. Janske geeft daar een voorbeeld van: “Tijdens corona ging heel Nederland in huis aan de slag. Voor ons betekende dat een flinke omzetstijging. Inmiddels merken we dat de consument terughoudender is geworden in dit soort investeringen. Stijgende energieprijzen en een onzekere geopolitieke situatie maken dat consumenten de hand op de knip houden.” Deze ontwikkeling zorgt er ook voor dat de wet van de grote getallen niet meer geldt voor Upstairs. “Klanten bereiken en overtuigen vraagt in deze tijd om anders te denken en om campagnes die we makkelijk kunnen bijsturen of opschalen.”

 

Van pionieren naar structureren

Waar Pondres de samenwerking normaliter graag aftrapt met een customer journey-sessie en een grondige onboarding, was het bij Upstairs meteen aanpakken en doorpakken. “In goed overleg sloegen we een paar stappen in het proces over”, zegt Janske daarover. “We zijn bewust vrij blue in de samenwerking gestapt, omdat we een partner zochten die snel en foutloos onze direct mailings kan verzorgen. Dat gaat naar tevredenheid, we weten inmiddels wat we aan elkaar hebben.” Afgelopen jaar stond voor Janske de samenwerking met Pondres dan ook in het teken van pionieren. “We hebben veel getest en weten steeds beter wat wel en wat juist ook niet werkt. Nu is het zaak om een structurele samenwerking op te tuigen en de kracht van Pondres breder te benutten.”
“Na een jaar pionieren met onze direct mailings, doen we nu een stapje terug om de kracht van Pondres breder te benutten”
Jane Doe

Een goede binnenkomer

Direct mail is een interessant marketingkanaal voor Upstairs, omdat zij op deze manier letterlijk binnenkomen bij hun (potentiële) klanten. “We kunnen gericht campagnevoeren, zeker ook omdat wij als organisatie daarvoor over de juiste data beschikken. Direct mail stelt ons in staat om eenvoudig resultaten van de campagnes te herleiden en analyseren, en geeft ons een duidelijk inzicht in de ROI. Dat doen we in meerdere fases: van het aantal leads dat binnenkomt tot de kwaliteit van de leads en de daadwerkelijke afspraken die daaruit voortkomen.”

 

Bestaat de perfecte direct mail?

Een blauwdruk voor de best scorende direct mail is er volgens Janske niet. Daarvoor zijn er te veel onzekere factoren die spelen: “Wat de ene week ontzettend goed scoort, maakt de week erop nauwelijks iets los. Een paar weken later werkt het dan ineens weer wel. Ervaring leert ons dat zelfs het weer daar invloed op heeft. Een regenachtige dag zorgt in het hoofd van de consument bijvoorbeeld eerder voor een focus op het interieur dan een zonnige.” Pondres ondersteunt Upstairs in deze zoektocht door het delen van best practices. Ook kan er middels een klantpanel worden getest en gemeten welke uitingen het meest interessant zijn voor klanten. Op die manier kan er samen een aantal standaarden worden ontwikkeld, wat voor Upstairs ook kostentechnisch interessant is.
“Wat de ene week goed scoort, maak de week erop nauwelijks iets los”
Jane Doe

Toekomstbestendig marketingkanaal

Upstairs is niet het enige merk dat de voordelen van direct mail herkent en omarmt. Daar waar het enthousiasme over fysieke post enkele jaren terug bekoeld leek, merkt Pondres nu een tegengestelde trend. Direct mail is weer een belangrijk onderdeel van de mix. Niet vreemd, aangezien de attentiewaarde groot is en de conversieratio goed. Daarnaast kunnen data die digitaal worden vergaard, via direct mail uitstekend worden benut voor segmentatie en personalisatie. Pondres adviseert hierin, waardoor er minder, maar wel gerichter kan worden verzonden. Dat herkent Janske: “De tijd van met hagel schieten is voorbij. Direct mail biedt ons juist de kans om bij een specifieke doelgroep of klantgroep binnen te komen. Ik kijk ernaar uit om de learnings uit het eerste jaar van onze samenwerking verder te benutten. Zowel op het gebied van direct mail als wat betreft de bredere samenwerking die we met Pondres kunnen aangaan.”

Neem contact op

Wil je weten hoe wij jouw klantcommunicatie naar een hoger niveau kunnen tillen? Neem gerust contact met ons op via info@pondres.nl of bel +31 88 949 41 00.
Claudia Vorstenbosch
Claudia Vorstenbosch
Sales Support
Neem contact op
Top
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram