Direct mail-campagnes op maat
Denk je aan een traprenovatie, dan denk je aan Upstairs. Niet vreemd, want het merk levert topkwaliteit én benut de kracht van de volledige marketingmix. Dat vraagt om een scherpe marketingvisie en om continu bijsturen. Janske geeft daar een voorbeeld van: “Tijdens corona ging heel Nederland in huis aan de slag. Voor ons betekende dat een flinke omzetstijging. Inmiddels merken we dat de consument terughoudender is geworden in dit soort investeringen. Stijgende energieprijzen en een onzekere geopolitieke situatie maken dat consumenten de hand op de knip houden.” Deze ontwikkeling zorgt er ook voor dat de wet van de grote getallen niet meer geldt voor Upstairs. “Klanten bereiken en overtuigen vraagt in deze tijd om anders te denken en om campagnes die we makkelijk kunnen bijsturen of opschalen.”
Een goede binnenkomer
Direct mail is een interessant marketingkanaal voor Upstairs, omdat zij op deze manier letterlijk binnenkomen bij hun (potentiële) klanten. “We kunnen gericht campagnevoeren, zeker ook omdat wij als organisatie daarvoor over de juiste data beschikken. Direct mail stelt ons in staat om eenvoudig resultaten van de campagnes te herleiden en analyseren, en geeft ons een duidelijk inzicht in de ROI. Dat doen we in meerdere fases: van het aantal leads dat binnenkomt tot de kwaliteit van de leads en de daadwerkelijke afspraken die daaruit voortkomen.”