Quote, Elle, Quest, Men’s Health; zo’n beetje iedere Nederlander kent wel een van de titels van Hearst Netherlands. Al jarenlang werkt Pondres samen met Hearst Netherlands op het gebied van het gepersonaliseerd verzenden van al deze magazines. Sinds dit jaar verzorgen we ook hun e- fulfilment. Hét moment voor Hessel van Hearst Netherlands om op de koffie te komen bij onze eigen Maikel.
Maikel: “Oef, dat is een lastige. Jullie hebben een breed portfolio aan magazinetitels. Is het jouw taak om te managen dat die allemaal op de juiste tijden op de juiste locaties komen te liggen?”
Hessel: “Nee, het zit wat anders. Ik ben verantwoordelijk voor de programma’s die wij richting onze klanten uitzetten. Zoals dat met een mooi woord heet: de customer flows. Dat gaat over alle communicatie, van order tot een bericht van de hoofdredacteur van een tijdschrift nadat je de eerste editie hebt ontvangen. Vanuit mijn rol ben ik ook verantwoordelijk voor de portfoliocampagnes en de commerciële samenwerkingen van Hearst Netherlands.”
Maikel: “Zo, dat klinkt als een druk programma.”
Hessel: “En dan houd ik me ook nog bezig met onze e-fulfilment. Dat is meteen ook mijn link met Pondres.”Hessel: “Na zo’n tien jaar voor een B2B-uitgeverij te hebben gewerkt, vond ik het leuk om weer voor consumententitels aan de slag te mogen. Als mensen op een feestje vragen waar je werkt, is het leuker om te zeggen dat je voor bladen als Quote, Quest en National Geographic werkt, dan voor het Handboek Controllers, haha.”
Maikel: “Het is belangrijk om met liefde aan een product te werken, dat weet ik als geen ander. Als Print Operator bij Pondres raakte ik vanaf seconde één verliefd op de apparaten die we hier hebben staan. Het zijn mateloos interessante, hoogwaardige kwaliteitsmachines. Iedere ochtend stap ik hier een snoepwinkel binnen en ga ik met alle liefde en plezier aan het werk.”
Hessel: “Lukt het jou om steeds meer uit de machines te halen?”
Maikel: “Er is zeker nog ruimte voor verbetering. Ik werk nu acht maanden bij Pondres, dus voor mij zijn het nog redelijk nieuwe machines. Het is steeds weer testen wat de mogelijkheden zijn. Ik heb al wel ontdekt dat er heel veel mogelijk is.”
‘De mensen die bij Pondres werken, hebben liefde voor hun vak’
Hessel: “We werken al jarenlang samen op het gebied van de gepersonaliseerde verzending van onze magazinetitels. In onze webshops verkopen we onze tijdschriften, maar ook allerlei producten daaromheen zoals scheurkalenders en tassen. Vorig jaar besloten we daar een nieuwe partner voor te zoeken en was Pondres de logische keuze. Er zijn in Nederland niet veel partijen die dit goed kunnen.”
Maikel: “Hoe bevalt de samenwerking met ons?”
Hessel: “Na enige opstartproblemen verloopt het nu soepel. Van twee kanten moesten we duidelijk nog even aan elkaar wennen. Pondres bewaakt hun processen goed en onze marketingmensen komen soms juist met spontane ideeën. Na enig aftasten blijkt Pondres best soepel te zijn en kennen onze mensen hun verantwoordelijkheden qua tijdig aanmelden en aanleveren.”
Hessel: “De mensen die bij jullie werken, hebben liefde voor hun vak. Dat zie je bij Maikel prachtig terug. En ik vind het fijn dat de mensen met wie ik schakel al heel lang bij Pondres werken. Ze brengen heel wat kennis en ervaring in.”
Maikel: “Dat herken ik helemaal. Bij fulfilment werkt een collega die al 38 jaar bij ons is. Zo’n band ontstaat alleen als je van beide kanten van elkaar overtuigd bent.”
Hessel: “Al meer dan dertig jaar. Als student Letterkunde belandde ik vanuit Zeeland in Tilburg. In die tijd was Pondres al een bekende naam in de omgeving. Toen ik hier laatst op bezoek kwam, ben ik eerst nog even langs mijn oude studentenflat gereden. Geweldig om te zien hoe Tilburg volop in ontwikkeling is.”
Hessel: “Het belangrijkste is de zekerheid dat bestellingen die bij Hearst Netherlands worden geplaatst op het juiste moment op de juiste manier op de juiste locatie bezorgd worden. Helaas heeft PostNL de laatste maanden problemen, maar vanuit de zijde van Pondres gaat dat helemaal goed. Het is fijn dat jullie actief met ons meedenken en geen klein product in een grote doos verzenden. Of een scheurkalender die als cadeau bestemd is in een doorzichtige seal. Nu alles goed staat, kijk ik ook met vertrouwen uit naar de piekperiode in november en december.”
Maikel: “Die periode heb ik ook nog niet meegemaakt hier. Maar dat komt vastgoed. Elke dag bij Pondres is een nieuwe belevenis.”
Hessel: “Een van de redenen dat wij voor Pondres hebben gekozen, is jullie innovativiteit. Ook als Hearst Netherlands moeten we met de tijd en de markt meebewegen, dan is het belangrijk dat je een partner hebt die daarin proactief meedenkt. Anderzijds volgen we de ontwikkelingen in de markt nauwlettend en kloppen we bij jullie aan als we iets interessants zien.”
Maikel: “Mooi dat we elkaar op die manier kunnen inspireren. Als Print Operator doe ik een hoop meer dan alleen maar velletjes printen. Je kunt zoveel met zo’n vel papier, denk aan vorm en papiersoort. Ons werk is iets tastbaars voor mensen, waar we ze mee willen verrassen. Daar draag ik graag nog heel lang mijn steentje aan bij.”
Hessel: “Wat ons betreft is dit een samenwerking voor de langere termijn. De overstap naar een nieuwe e-fulfilmentpartner is dan ook geen sinecure. Na een lang traject van afspraken maken en opstarten, ben ik blij dat alles nu draait. Laat die drukke periode maar komen.”
Maikel: “Zo is dat!”