Waarom toch steeds weer die nietszeggende doos?
Er wordt vaak veel aandacht besteed aan de usability en online vindbaarheid van een webshop. Als je eenmaal wat besteld hebt, word je volop gemaild en geappt om toch vooral weer wat te kopen. Voor mij geregeld een reden om juist geen vervolgbestelling te doen.
Wat ik vooral verbazingwekkend vind, is hoe weinig aandacht er is voor het aflevermoment. Gemeengoed is een nietszeggende, bruine doos, met vulmateriaal, een lelijk geprinte pak- en retourbon en dat is het dan meestal wel. Echt jammer.
Want als er nu één moment is om klanten
- te bevestigen in hun keuze
- te triggeren een vervolgbestelling te doen
- of aan te zetten tot aanbeveling aan familieleden en vrienden
… dan is dat het aflevermoment wel! Met recht het meest onderschatte touchpoint in de customer journey van de online koper.
Wat is het goede nieuws?
Het verbeteren van de Customer Experience (CX) om zo het ‘duurzaam concurrentieel onderscheid’ te vergroten, wordt gezien als een belangrijke trend voor de toekomst en Pondres heeft al veel geïnvesteerd in innovatieve, betrouwbare en rendabele oplossingen om de CX rond het aflevermoment te verbeteren