Pensioenfondsen hebben al jaren moeite met de lage betrokkenheid van deelnemers bij hun pensioen. Door pensioencommunicatie voortaan (ook) digitaal aan te bieden, wordt de informatie overzichtelijker, persoonlijker en aantrekkelijker. De toegenomen efficiëntie zorgt er bovendien voor dat de communicatie sneller en goedkoper verloopt.
Pondres helpt Achmea Pensioen Services in haar digitale transformatie door documentstromen te digitaliseren en digitale UPO's te produceren en verzenden:
1. Dagelijkse output komt binnen van de verschillende back-endsystemen van Achmea
2. De data wordt ingelezen, bewerkt en opgemaakt (dataverrijking, documenttoevoeging, real-time dashboard reporting)
3. De output (html5, pdf, video) wordt verspreid via Secure eMail, e-mailnotificatie of de berichtenbox Business Intelligence bepaalt het meest geschikte distributiekanaal, waardoor mass customization per fonds mogelijk wordt
4. Indien gewenst kan een marketingboodschap geïntegreerd worden in de transactionele documentatie
5. Bij foutmelding in de distributie wordt middels een reprintmodule automatisch een alternatief kanaal geactiveerd.
Wil je meer weten over de omnichannel pensioencommunicatie die wij ontwikkeld hebben voor Achmea Pensioen Services en de voordelen van deze digitale transitie voor de pensioenuitvoerder en haar deelnemers? Of ben je benieuwd naar andere projecten die wij voor Achmea WIA hebben gedaan op het gebied van digitale transformatie? Neem gerust even contact op met Wouter de Regt via wouter.de.regt@pondres.nl of +31 88 949 41 73.
Marcel Sanders, Manager Productinnovatie voor de divisie Oudedagsvoorziening van Achmea, vertelt graag hoe hij onze samenwerking heeft ervaren aan de 6 vragen. Lees het in de testimonial!
Wil je weten hoe wij jouw klantcommunicatie naar een hoger niveau kunnen tillen? Neem gerust contact met ons op via info@pondres.nl of bel +31 88 949 41 00. Wij helpen je graag!